mandag den 6. februar 2012

Spinat suppe med rejer og fetaost.

Spinatsuppe: Frosne spinatkugler koges op i vand med lidt salt, lidt chili og lidt birkesød.

Fyld: Rejer, græskar kerner, finthakket hvidløg, grøn peber i strimler, rødløg i skiver og fetaost i tern.

Krydret med karry og India Masala blanding. Det hele svitses på pande i olie - feta først til sidst.

Servering: Fyldet lægges i bunden af en skål og overhældes med suppen. Dertil lunt brød og rødvin.


Jeg finder på opskrifter ud fra, hvad jeg lige har i mit køkken. Af og til bliver jeg så glædeligt overrasket, at jeg gerne vil dele en smagsoplevelse med andre. Men når jeg så får gæster, kan jeg ikke huske, hvad det var, jeg biksede sammen, som var så godt. Så nu vil jeg skrive det ned, så jeg kan genfremstille.
Jeg bruger som regel Birkesød i stedet for sukker. Det er et naturprodukt som ikke skader tænderne og ikke omdannes til fedt, når det kommer i kroppen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar